回家功課homework

2008061715:56

時間飛逝,學期已近尾聲,英文班回家功課寫一篇作文。

題目是:I have a good friend named_______. (寫100字)

交齊後,老師再裝訂成冊,作為下學期討論改錯,閱讀測驗

回答老師設計的問題,英文練習之一。

在英文班我的名字叫Wendy,36位同學都非常友善,

我的好朋友很多,當然不只一位啦

Hello! My name is Wendy , I have a good friend , her name is Nancy,

 she's very friendly, she's tall, thin and young.

 

She comes from Sweden , her husband is a Chinese , his name is Lin ,

 they have a restaurant and they work together.I know her and make

 friends with her, because I often go to their restaurant.

 

My husband and Lin are good friends, too.

They meet each other at the restaurant, they usually

 sit down to drink a glass of beer and talk about everything-

sports, politics or business.

 

We all live in Yong-Ho City and we are neighbor, too.

So in the weekend we often get together, and have a afternoon tea ,

sometimes we go for a drive to see a beautiful scenery in the mountain

 and take some pictures .

 

Nancy and I study English  at Yong-Ho Citizen College.

 I feel boring when she takes vacation to Sweden each Summer.

She will go abroad next month again. I  wish her have  a  wonderful trip.

6月21日
老師還沒批改我的作文,不知哪兒有錯,大意是這樣~~
我的好朋友叫南西,她非常友善,個子高又年輕.
她先生姓林,她來自瑞典(娘家在瑞典)他們一起在自家開的餐廳工作,我認識她又結成好友是因常去用餐.
我先生和林也是好朋友.他們相見於餐廳總會喝喝啤酒無話不談,談運動 政治或聊生意經.
我們都住永和市且是鄰居,週末常一起喝下午茶,有時開車去兜風,看看美麗的山景和作畫.
南西和我在永和市民大學學習英文,她每到夏天就回瑞典渡假去,使我感覺好無聊,她下個月又要出國了,

祝她有個美好的旅行!

無閒事掛心頭